Hoge score Connexxion

REGIO – Reizigers in Noord-Holland Noord geven het busvervoer van Connexxion een 7,6 als rapportcijfer.


Dat blijkt uit de dinsdag gepresenteerde cijfers van de OV-Klantenbarometer. Het onderzoek is gehouden in opdracht van het Kennisplatform Verkeer en Vervoer (KpVV).

De klanten gaven een hoge waardering voor de netheid van de bussen. Mensen met een beperking, de zogenaamde Cleanteams, houden de bussen nog eens extra schoon. Connexxion voelt zich maatschappelijk verantwoordelijk en biedt mede daarom ook mensen met een geestelijke beperking werk.

De klantvriendelijkheid van de buschauffeurs wordt met een 7,9 hoog gewaardeerd. Dit is hoger dan voorgaand jaar en veel hoger dan landelijk gemiddeld. Ook de rijstijl van de chauffeurs wordt met een hoger dan landelijk gemiddeld rapportcijfer beoordeeld.

Reizigers voelen zich veilig, blijkt uit de rapportcijfers. Het veiligheidsgevoel (8), de veiligheid tijdens de rit (8,2) en bij de instaphalte (8,1) is in Noord Holland Noord aanmerkelijk hoger dan landelijk.

Connexxion informeert de reiziger in het algemeen goed. Denk aan de elektronische borden bij de haltes en schermen in de bus en de inzet van social media als twitter @connexxion_nh.